26.06.2009

Sånn er jeg da.....

..... frøken aldri bestemme seg...
Da vi overtok rekkehuset i fjor skulle jeg ikke ha noe annet enn bare gress i hagen....
Så fant jeg ut at jeg bare skulle ha et lite bed... Rundt den fine rota jeg og mannen brukte en hel helg å grave ut..
Så ble det plutselig 2 eple trær, 1 morell tre og 1 plommetre etter pappas ønske :)
Så ble det først 1 rips, og så plutselig ble det en til.
Jammen ble det et par prydtre ved gjerde og par syrin busker også ;)
Og like etter det 2 bed til.. og vips så kom det siste...
Utenom det, etter en tur i Tøyenparken ble det kjøpt inn 4 rhododendron...

Og nå da... Jeg som ikke skulle ha noen bed i det hele tatt... Holder da på å grave opp ene siden av hagen min til et stoooort bed da vøtt ;)) Staudene er kjøpt inn i bøttevis og bare gleder seg til å bli satt i jorda.
Og planene framover er myyyye mere enn dette... Jeg skal ha flere bed etterhvert. Planene er klinkeklare i hodet. Men jeg må bare bli ferdig med det jeg allerede er igang med, så starter neste prosjekt. Det blir så fint. Er så stolt av meg selv :)

Det store bedet jeg holder på med nå har vært planlagt i par uker. Har holdt på med graving i en av de. Holdt på å grave meg langt ned for å fjerne alt av røtter osv. Jorda er dårlig drenert akkurat der, så jeg bøtter på med sand og blander leira med jord. Tror det ser bra ut :)
Er ferdig med å grave opp 1/3 av bedet sånn cirka. Puh, gleder meg til jeg blir ferdig og kan plante :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin